سپتیک تانک

مخازن سپتیک اغلب در مناطق روستایی ، اردوگاه ها و مکان های پیک نیک به جای سیستم فاضلاب برای تصفیه زباله های انسانی و جداسازی مواد جامد و مایعات موجود در فاضلاب استفاده می شود. قسمت مایع زباله از طریق یک مزرعه تخلیه که در آن فیلتر طبیعی در خاک انجام می شود ، دفع می شود. در مناطقی که غلظت بالایی از مخازن سپتیک وجود دارد ، ورود ارگانیسم های بیماریزا به آبهای کم عمق زمینی یا آبهای سطحی مجاور امکان پذیر است. در مناطق خاک شنی و سنگ آهکی از جمله فلوریدا ، جزایر کارائیب ، مدیترانه و آسیا ، باکتری های حاصل از زباله به راحتی به مکان های تفریحی اطراف منتقل می شوند زیرا خاک اجازه فیلتر کردن لازم را نمی دهد. یک مطالعه در فلوریدا (ایالات متحده) نشان داد که ویروس ها پس از شستشو در توالت ، در عرض 2 ساعت به آبراه های سطحی رسیدند. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) ادبیات مربوط به میزان خرابی مخازن سپتیک را مرور کرد و میزان خرابی ذکر شده را از 10 تا 20 درصد یافت.

مخزن سپتیک ، واحد تصفیه و دفع فاضلاب عمدتا برای اقامتگاه های منفردی که به سیستم های فاضلاب شهری متصل نیستند استفاده می شود. به طور معمول از یک مخزن بتونی تک یا دو محفظه ای یا فایبرگلاس در زمین مدفون شده است. جامدات در کف مخزن قرار می گیرند و با متابولیسم باکتریهای بی هوازی در لجن تا حدی تجزیه می شوند. با بیرون آمدن پساب در یک قسمت تخلیه ، که از آن به طرف پایین به داخل زمین نفوذ می شود ، چربی و مواد جامد شناور توسط یک بافل در بالای مخزن مسدود می شوند. پس از چندین سال استفاده ، لجن جمع شده باید از مخزن خارج شود تا در تصفیه خانه فاضلاب شهری دفع شود. در صورت طراحی ، نصب و نگهداری صحیح ، سپتیک تانک ها و مزارع تخلیه دفع فاضلاب در دراز مدت ، کم هزینه و م effectiveثر را فراهم می کنند.

 

تعمیرات و عیب یابی سیستم سپتیک

اگر خانه شما به فاضلاب متصل نباشد ، احتمالاً در دوره ای از زندگی در آنجا با مشکل سیستم سپتیک روبرو خواهید شد. تعمیرات و تعویض ها می تواند هزینه بر باشد. اگر بتوانید مشکل را تشخیص دهید ، ممکن است در تعمیرات صرفه جویی کنید و می دانید که چگونه از مشکلات پیشگیری کنید.

 

تجمع لجن در سپتیک تانک

مخازن سپتیک نیاز به نگهداری ، از جمله پمپاژ منظم دارند. اگر به یک برنامه نیمه منظم پایبند نباشید ، می توانید در آخر با لجن در مخزن خود تجمع پیدا کنید. متأسفانه ، این لزوما مشکلی نیست که بتوانید خودتان آن را برطرف کنید ، اما با تمیز کردن ساده مخزن معمولاً آن حل می شود. برخی از نقل قول ها را از متخصصان منطقه خود دریافت کنید و از آنها بخواهید هر سه سال یک بار برای جلوگیری از تجمع در آینده ارائه دهند. هرچه بیشتر از مخزن استفاده کنید و افراد بیشتری در خانه خود داشته باشید ، به دفعات بیشتری نیاز به تمیز کردن مخزن دارید.

 

مسدود شده سپتیک تانک

اگر سپتیک تانک شما مسدود باشد ، ممکن است غرق ها و وان هایتان دیر تخلیه آب شوند و حتی ممکن است فاضلاب از توالت خارج شود. مانند جمع شدن لجن ، این مشکل اغلب با تماس گرفتن از یک متخصص برای پمپاژ مخزن شما برطرف می شود. این نیز دلیلی برای حفظ برنامه منظم نگهداری از سپتیک است. اگر مخزن شما اخیراً پمپ شده است ، یا در نگهداری منظم نگه دارید ، ممکن است مسدود شدن خانه و مخزن باشد. اگر نحوه دسترسی به لوله ها را می دانید ، خودتان می توانید آن را بردارید. در غیر این صورت ، باید با یک متخصص تماس بگیرید. بیشتر گرفتگی ها وقتی اتفاق می افتد که کسی علاوه بر زباله های انسانی ، چیزی نظیر دستمال مرطوب ، تامپون ، اسباب بازی یا کاندوم را شستشو دهد.

 

بوی فاضلاب داخل و خارج

اگر تا به حال بیرون رفته اید و بوی فاضلاب را استشمام کرده اید ، احتمال زیادی وجود دارد که از سپتیک تانک خارج شود. اگر داخل خانه خود بوی فاضلاب می دهید ، احتمال زیادی وجود دارد که از سپتیک تانک خارج شود. از لوله شکسته گرفته تا لوله کشی نامناسب در داخل خانه ، دلایل بو وجود دارد. به همین دلیل همیشه بهتر است آن را چک کنید ، زیرا این بو می تواند نشان دهنده یک مشکل جزئی باشد که در نهایت رشد می کند. تبلیغات

 

نشت مخزن یا خط

مخزن نشتی یکی از رایج ترین مشکلات سپتیک است و یکی از راه های تشخیص اینکه این مخزن را دارید این است که به حیاط خود نگاه کنید. اگر چمن سبزتر است و در منطقه بالای مخزن شما سریعتر از بقیه چمن ها رشد می کند ، احتمالاً مخزن شما به حیاط شما نشت می کند. در موارد شدید ممکن است بر روی مخزن شما گودال ایجاد شود. در این صورت ، در نهایت می تواند منجر به آلودگی آب آشامیدنی شود ، بنابراین دوباره ، بهتر است که مخزن توسط یک متخصص حرفه ای بررسی شود تا فقط ایمن نباشد.

 

چه زمانی باید مخزن سپتیک خود را پمپ کنید؟

یک مخزن سپتیک باید گاهی اوقات پمپ شود تا از مواد تشکیل دهنده آن خلاص شود و از ایجاد استرس در کل سیستم سپتیک جلوگیری کند که می تواند منجر به خرابی آن شود.

یکی از راه های دانستن زمان پمپاژ مخزن از طریق لایه های کف و لجن است. توصیه می شود که مخزن را پمپاژ کنید درصورتی که لایه کفگیر و لجن 25-33٪ از عمق آب مخزن را تشکیل می دهند ، یا وقتی لایه کفگیر در شش اینچ لوله خروجی قرار دارد و لایه لجن در 12 اینچ لایه خروجی قرار دارد . علائم دیگری که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: تخلیه آهسته در وان ها ، دوش ها و ماشین لباسشویی ، کند بودن توالت در هنگام گرگرفتگی ، بوی بد در فاضلاب ها ، توالت ها ، اطراف مخزن سپتیک یا محل تخلیه یا حوضچه های آب اطراف ناحیه سپتیک.

 

قبل از پمپاژ مخزن سپتیک تانک

 اولین دستور کار در لیست استخدام پمپ کامیون (اگر فاقد آن هستید) و یک اپراتور ماهر برای کمک به شما در روند پمپاژ است. مهم است که هنگام پمپاژ در محل حضور داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام زباله ها پمپ می شوند و خطاهای مخزن را شناسایی کنید. قبل از پمپاژ ، شروع به هم زدن مخزن سپتیک با استفاده از یک چنگک جمع کن که به شکستن لایه کف و همچنین لایه لجن ته نشین شده کمک می کند. همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از گرفتگی ، کف را نزدیک خط ورودی بردارید.

 

ملاحظات طراحی سپتیک تانک

یک مخزن سپتیک باید حداقل دارای دو اتاق باشد. اتاق اول باید حداقل 50٪ از طول کل باشد و وقتی فقط دو اتاق وجود دارد ، باید دو سوم از طول کل باشد. بیشتر مواد جامد در محفظه اول قرار می گیرند. بافل یا جداسازی بین محفظه ها برای جلوگیری از خروج کف و مواد جامد با پساب است. یک لوله خروجی T شکل بیشتر باعث کاهش ضایعات و مواد جامد تخلیه می شود.

دسترسی به همه اتاقها (از طریق درگاههای دسترسی) برای نگهداری ضروری است. مخازن سپتیک باید برای انتشار کنترل شده گازهای بو و بالقوه مضر تخلیه شوند.

طراحی مخزن سپتیک به تعداد کاربر ، میزان آب مصرفی سرانه ، میانگین دمای سالانه ، فرکانس خروج و خصوصیات فاضلاب بستگی دارد. زمان دستیابی باید 48 ساعت باشد تا بتوان به درمان متوسطی دست یافت. زمان دستیابی باید 48 ساعت باشد تا بتوان به درمان متوسطی دست یافت.

گونه ای از مخزن سپتیک را Aquaprivy می نامند. این یک مخزن ذخیره و تهویه ساده است که درست در زیر توالت قرار دارد تا فضولات در آن بیفتند. Aquaprivy راندمان درمانی کمی دارد.

 

قابل اجرا بودن سپتیک تانک

این فناوری معمولاً در سطح خانوار اعمال می شود. مخازن سپتیک بزرگتر و چند محفظه ای را می توان برای گروه هایی از خانه ها و / یا ساختمانهای عمومی (به عنوان مثال ، مدارس) طراحی کرد.

مخزن سپتیک در مواردی که راهی برای پراکندگی یا انتقال پساب وجود داشته باشد ، مناسب است. اگر از مخازن سپتیک در مناطق پرجمعیت استفاده شود ، نباید از نفوذ در محل استفاده شود ، در غیر این صورت زمین بیش از حد اشباع و آلوده می شود و ممکن است فاضلاب تا سطح بالا بیاید و این یک خطر جدی برای سلامتی است. در عوض ، سپتیک تانک ها باید به نوعی از فن آوری انتقال متصل شوند ، که از طریق آن پساب به مکان تصفیه یا دفع بعدی منتقل می شود. حتی اگر سپتیک تانک ها ضد آب باشند ، ساخت آنها در مناطقی که دارای میزهای بالای آب زیرزمینی هستند یا در آنجا غرقاب مکرر وجود ندارد ، توصیه نمی شود.

از آنجا که مخزن سپتیک باید به طور منظم خالی شود ، یک کامیون خلا vac باید بتواند به محل دسترسی داشته باشد. غالباً سپتیک تانک در خانه ، زیر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی نصب می شود که تخلیه را با مشکل روبرو می کند.

مخازن سپتیک را می توان در هر نوع آب و هوایی نصب کرد ، اگرچه در آب و هوای سردتر کارایی پایین تر خواهد بود. آنها در از بین بردن مواد مغذی و عوامل بیماری زا کارآمد نیستند.

 

درک سیستم سپتیک تانک

فاضلاب و پساب می تواند حاوی انواع مختلفی از میکروارگانیسم ها و انگل های ایجاد کننده بیماری در انسان باشد. بیماری می تواند از طریق اینها با تماس مستقیم یا غیر مستقیم با مصرف غذا یا آب آلوده به انسان سرایت کند. دفع ایمن فاضلاب و پساب برای محافظت از سلامت جامعه ضروری است.

 

نحوه کار سیستم سپتیک تانک

هنگامی که فاضلاب از سپتیک تانک عبور می کند ، مواد جامد سنگین تری به پایین فرو می روند و تحت هضم باکتری قرار می گیرند. این باعث کاهش مقدار جامدات و همچنین تغییر ترکیب آن به لجن می شود که در کف مخزن جمع می شود. موادی مانند روغن و روغن در مخازن به سطح شناور می شوند تا پوسته ای روی مایع ایجاد کنند. مایع باقیمانده ، پساب نامیده می شود ، از مخازن به درون مخازن زهکشی می ریزد تا در خاک اطراف خیس بخورد و در آنجا فرآیندهای تصفیه طبیعی بیشتری انجام شود. از سال 1989 ، بیشتر سیستم های مخزن سپتیک خانگی با دو تخلیه آبشویی یا دو مجموعه چاه خیس نصب شده است. به این سیستم ها سیستم متناوب گفته می شود زیرا دارای یک جعبه دایورتور است که می تواند جریان پساب را تغییر دهد و اجازه دهد در هر زمان نیمی از چاه های خیس یا یکی از تخلیه های شستشو قطع شود. این اجازه می دهد تا قسمت بدون استفاده خشک شود و این باعث جوان شدن توانایی خاک برای دریافت پساب می شود.